Start

SÃ¥ har du besluttet at starte din egen virksomhed – tillykke! Det er et stort spring fra at lade nogen andre tage sig af skatter, regnskab, løn, lager og/eller et utal af andre aktiviteter, der er nødvendige for at drive en virksomhed. Dog har kører din egen forretning sine fordele, ogsÃ¥. Du fÃ¥r at være din egen chef, indstille din egen timer og dage at arbejde, og er ansvarlig for din egen succes. Det kan være en god mÃ¥de at frigøre dig fra kedelige af 9-5 og arbejde pÃ¥ at gøre hvad du elsker, men du er nødt til at begynde ved at stille et par spørgsmÃ¥l:

1. er du gør hvad du elsker, eller bare gør noget du er god til? Et ønske om at komme væk fra den regelmæssige arbejdsverden kan være en god motivation til at arbejde for dig selv, men du er nødt til at være glade for at komme om morgenen til at gøre, hvad det er du har valgt at gøre for et levende.

2. Hvad er det du planlægger at gøre? Hvad niche det gonna fylde? Er der behov for hvad du kan give? Markedet vil bære en anden indgang?

3. hvilke tekniske evner eller talenter har du? Bare at være i stand til at gøre noget kan ikke være markedsmæssige nok til at overbevise kunder eller finansfolk, du er en god økonomisk investering.

4. Hvem er dine konkurrenter i dit valgte erhverv og hvordan vil de gøre det bedre? Hvorfor skal kunderne kommer til dig? Hvad du har at tilbyde, at ingen andre gør?

Når du er tilfreds med svarene på disse spørgsmål, er det tid til afgørelse af hvilken slags virksomhedsstruktur du vil bruge. Vil du være eneejer, ansvarlig for enhver facet og den næstsidste myndighed om, hvordan du kører en forretning? Træder du ind med en partner, bedre til at dele omkostningerne og arbejdsbyrden, men også overskud og forretningsmæssige beslutninger? Måske afgørelsen vil blive truffet til at optage, med dens finansielle garantier, men mere kompleks og kostbar struktur? På nuværende tidspunkt anbefales juridisk rådgivning, hvis eneste, således at du fuldt ud at forstå fordele og ulemper af din valgte strukturering plan. Mange advokater vil give en gratis eller reduceret sats primære høring, men ofte ikke mere end en time. Når strukturen er afsluttet, bør et navn for virksomheden besluttes, hvis ikke allerede har været gjort det på forhånd. Det skal være nemt at huske, undgå initialer og enkelte bogstaver (B & L & Rasmussen, Inc. vil være svært at huske for gæster) og forsøge at sige noget om virksomheden (Bobs hus af Hobbyer er nemmere at huske og stave).

Næste, en forretningsplan er et afgørende trin i udlægning af alle disse emner og forslag i et standardiseret format. En god forretningsplan fungerer som en formel erklæring af den nye virksomheds mÃ¥l, finansiering, struktur og juridiske overvejelser. Det fungerer som en “resume” til potentielle investorer og er den primære dokumentation de vil bruge til at evaluere din virksomhed vil være værd at investere i eller ej. Det giver ogsÃ¥ en proprietor(s) med en chance for at se arbejdet i den nye virksomhed i sort og hvid. En grundlæggende forretningsplan bør i mindst indeholde en balancen, resultatopgørelsen og erklæring af cash flow samt en foreslÃ¥ede finansielle budget for det første Ã¥r, eller som lang en periode som nødvendigt hvis et Ã¥r er upraktisk.

Så med disse hurtige tips, planen for succes og held og lykke i din valgte bestræbelse!

© 2006, engros sider UK. Alle rettigheder forbeholdes.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to top